The Value Game Sessions #8: Local content in a global gaming world

Invaders News
The Value Game Sessions The Invaders

The Invaders invites you to The Value Game Sessions – our knowledge sessions on the value of game media & culture for brands. The theme for this first edition of 2025 is: Local content in a global gaming world.

Scroll down for Dutch

The gaming world knows no borders, and the same goes for the opportunities for brands in this space. But how do you translate this borderless potential into content that drives local success?

It all starts with local insights. We'll showcase how our very own Dutch Gaming Report provides an in-depth look at the Dutch gamer for the first time and how our colleague Ludo connects this data with everything possible in the global gaming world.

What’s possible, and what’s allowed?

To illustrate how a global brand can successfully adapt its story to the Dutch market, we’ll hear from Brett Gaasbeek, Brand Manager at McDonald's. Brett will share how his organization leverages its international gaming heritage to engage Dutch youth with local content.

We’ll also dive into the legal boundaries of gaming content. Not everything is permitted, and laws and regulations can be complex. René Otto, lawyer and founder of Deviant Legal, will guide us through how brands can navigate these challenges. His firm specializes entirely in gaming and intellectual property.

So register now, and we'll see each other on March 11!

📍 Location: Hendrik Figeeweg 1-C, Haarlem
🕒 Time: 15:00 - 17:00
🗣️ Language: Dutch

Nederlandse versie

The Invaders nodigt je uit voor The value game sessions, onze kennissessies over de waarde van ‘game media & culture’ voor merken. In deze eerste editie van 2025 is het thema: Local content in a global gaming world.

De gamingwereld kent geen grenzen en hetzelfde geldt voor de kansen voor merken in dit domein. Maar hoe vertaal je deze grenzeloosheid naar content die leidt tot lokaal succes?

Dat begint bij lokale kennis. We laten zien hoe ons eigen Dutch Gaming Report voor het eerst inzicht geeft in de Nederlandse gamer en hoe onze collega Ludo deze data verbindt met alles wat mogelijk is in de global gaming world

Wat kan er, wat mag er?

Om te laten zien hoe je als global brand je verhaal succesvol doorvertaalt naar de Nederlandse markt, luisteren we naar Brett Gaasbeek. Brett is brand manager bij McDonald's en toont ons hoe zijn organisatie haar internationale gaming heritage inzet om met lokale content Nederlandse jongeren te bereiken.

Daarnaast bespreken we ook de grenzen van gaming content. Niet alles mag, en wetten en regelgeving zijn complex. Hoe je als merk hiermee omgaat bespreken we met René Otto, advocaat en oprichter van Deviant Legal, Zijn organisatie specialiseert zich volledig in gaming en intellectual property.

Dus meld je aan, en dan zien we elkaar op 11 maart!

📍 Locatie: Hendrik Figeeweg 1-C, Haarlem
🕒 Tijd: 15:00 - 17:00
🗣️ Taal: Nederlands

Also, worth noting ..

READY TO START A NEW GAME WITH YOUR BRAND?
PRESS PLAY AND LET'S CONNECT.

Just press
+31 235 400 200 - info@theinvaders.nl - Hendrik Figeeweg 1C, 2031 BJ Haarlem